blue

Nieuws & publicaties

Persbericht ING: Digitalisering uitdaging voor de groothandel

29 november 2016

Groothandels zien hun speelveld door digitalisering en de opkomst van E-commerce drastisch veranderen.

Nederland blijft bij uitstek een handelsland, maar in het digitale tijdperk zijn er verschillende kanalen waar klanten terecht kunnen. Hierdoor verschuift de macht in de keten en dienen zich nieuwe concurrenten aan.
Tegelijkertijd bieden internationale afzetmarkten van de groothandel minder groeiperspectief. Deze ontwikkelingen dwingen groothandels om meer regie te pakken.

Marinus van der Meer, sectormanager Groothandel: ‘Voor de verwerving van de ketenregie is samenwerking met en maximale ontzorging van de ketenpartners nodig. Drie kansrijke manieren om meer regie te pakken zijn: door niches en sterke combinaties van producten op te zoeken, uit te blinken in digitalisering en het gebruik van data en door slimmere voorraadposities aan te houden om aan snellere levertijden te kunnen voldoen’.

Lees hier de samenvatting of ga naar de volledige analyse

Toon overzicht
Toon archief