blue

Nieuws & publicaties

Persbericht KCH: Local agents benut bij buitenlandse stage

27 maart 2014

Mbo-studenten die hun stage willen doen in een (ander) Europees land vinden nu kwalitatief goede leerbedrijven via de website www.EUmovetrade.eudie onlangs werd gelanceerd. Praktisch ingestel­de en efficiënt werkende ‘local agents’ vormen de basis voor het vinden van die leerbedrijven. ‘Local agents’ hebben veel kennis van de leermogelijkheden die (leer)bedrijven in hun regio (kunnen) bieden.

Alle leerbedrijven die via eumovetrade.eu inzichtelijk zijn, voldoen aan kwaliteitscriteria die vergelijk­baar zijn met de Nederlandse erkenningscriteria van leerbedrijven door kenniscentra. ‘Local agents’ hebben kennis en expertise van de bedrijven in hun regio, waardoor ze een belangrijke en betrouwbare bijdrage leveren aan de kwaliteit van en de leermogelijkheden bij een stagebedrijf.

Vier groepen profiteren vooral van EUmovetrade.eu. Dat zijn mbo-studenten die in het buiten­land hun stage willen doen, hun begeleiders van school, de leerbedrijven en de ‘local agents’. De site biedt instrumenten en informatie waarmee de kwaliteit van de leermogelijkheden in het buitenlandse leerbedrijf wordt versterkt.

Vijf nieuwe ‘locals agents’ werden vandaag nog toegevoegd aan de website. Op dit moment zijn er local agents in Italië, België, Engeland, Duitsland, Nederland en Portugal. Uitbrei­ding vindt plaats naar Turkije, Spanje en Slovenië.

EUmovetrade.eu werd gelanceerd door Peter Cras, algemeen directeur van KCH, tijdens de ‘final conference’ van het project EUMOVE2 in Wageningen. KCH International, onderdeel van Kennis­centrum Handel, organiseerde de conferentie. KCH zet zich de komende jaren in om het netwerk EUmovetrade verder uit te breiden en te verster­ken.

Bron; persbericht KCH International

Toon overzicht